Коли Volvo Car Corporation представила Volvo XC90 на Автомобільному салоні в Детройті в січні 2002 року, чимало критиків казали, що компанія зайшла в сегмент позашляховиків надто пізно. Натомість, неординарний XC90, завдяки вирішенню всіх проблем, притаманних позашляховикам раніше, вдихнув нове життя у весь сегмент.
У 2005 році обсяг річних продажів XC90 сягнув 86 000 автомобілів, що зробило його найціннішим експортним продуктом Швеції.
«XC90 – перший з позашляховиків наступного покоління. Поєднання просторості позашляховика, притаманних легковому автомобілю властивостей та новаторських систем безпеки одразу принесли йому успіх в сегменті, до якого в той час виникали певні питання», – зазначає Стефан Джейкобі (Stefan Jacoby), Президент та Генеральний директор Volvo Car Corporation.
Сегмент позашляховиків процвітав на початку нового тисячоліття. Суворий вигляд, просторість та висока посадка зробили його популярним типом автомобіля серед сімей Північної Америки.
Однак, властивості позашляховика, притаманні вантажівкам, також були причиною надмірної кількості випадків перевертання в статистиці аварій.
Створення наступного покоління позашляховиків
Директор проекту Ханс Вікман (Hans Wikman) та його команда були сповнені рішучості вирішити всі ці проблеми, а Президент Volvo Car Corporation Туве Йоханссен (Tuve Johannesson) заявив на випробувальному полігоні в Аризоні в травні 1999 року, що XC90 стане в цьому відправною точкою.
Ханс Вікман пригадує власні відчуття, коли під палаючим сонцем пустелі управлінська команда розглянула три варіанти дизайну:
«Усі в команді проекту були трохи напружені. Програма позашляховиків двічі була законсервована. Ми тримали кулаки, тому що наш улюблений варіант був настільки хорошим, що керівництво мало б схвалити його без усіляких сумнівів. Саме так і сталося».
Дуг Фрешер, який дотепер працює в Центрі досліджень та концептів Volvo Cars (VMCC) в Камарілло, Каліфорнія, був щасливим батьком переможного дизайну.
«Модель, яку ми представили на розгляд керівництва, майже ідентична моделі XC90, яку ми продемонстрували в Детройті. Ми добре впорались із «домашнім завданням», багато в чому завдяки нашій жіночій референтній групі. Більшістю позашляховиків керували жінки, і «наші» дами внесли значний вклад», – говорить Дуг Фрешер.
Жіноча референтна група зіркової якості
Різнопланова референтна група, включаючи, наприклад, шведську актрису Голівуду Мод Адамс, надихнула на створення форми XC90, наполягаючи на мужності замість традиційного вигляду «мачо» більшості позашляховиків.
Дуг Фрешер пригадує: «Я пам’ятаю, як одна з дам, роблячи широкий жест, майже змалювала ескіз капоту, який піднімається на передню стійку кузова. Ми доклали багато зусиль для створення дизайну, який давав відчуття сили та захисту, не вражаючи надвеликими розмірами. XC90 мужній, але не агресивний».
Проектна команда XC90 змогла вмістити сім місць для сидіння в автомобілі, довжина якого не перевищує 480 сантиметрів (15.7 футів) – це досягнення, яке залишається неперевершеним у цьому сегменті.
П’ять світових новинок
У 2002 році, коли був представлений XC90, його характерними особливостями стали п’ять автомобільних світових новинок:
- Система запобігання перевертанню (RSC) з використанням гіродатчика для виявлення та протидії ризику перевертання.
- Надувні бокові шторки безпеки для всіх трьох рядів сидінь.
- Інтегроване дитяче сидіння, у другому ряду.
- Ремені безпеки з переднатягувачами, для всіх сидінь.
- Система об’ємного звучання Dolby 5.1 Pro Logic II, укомплектована цифровим підсилювачем потужністю 305 Вт та 12 висококласними динаміками.
Випробування на стійкість – на перших шпальтах світових ЗМІ.
Поєднання посиленої конструкції даху, ременів безпеки з переднатягувачами та бокових шторок безпеки дозволило створити неймовірний захист від перекидання для всіх семи пасажирів.
Цей рівень безпеки світового класу був продемонстрований незвично доступним шляхом, коли Volvo Car Corporation запросила світову пресу на жорстке випробування нового XC90 на перекидання в сучасному Центрі безпеки в Гетеборзі, Швеція.
Відео з події 2002 року, які і зараз можна подивитись на YouTube, демонструють, як XC90 перевертається тричі, перш ніж зупинитися на правому боці.
«Конструкція даху була більш-менш непошкодженою після того, як машина перестала перевертатись. Раптові оплески представників ЗМІ підтверджують, що ми дійсно справили враження цією унікальною демонстрацією», – говорить Ханс Вікман.
Інші відмінні переваги
Предметом гордості XC90 також є кілька особливих переваг:
- Можливість складання задніх сидінь та утворення рівної поверхні полу за передніми сидіннями.
- Електронний повний привід, що дає відчуття, що ти керуєш легковим автомобілем
- Нижня поперечина під переднім бампером активує системи безпеки зустрічних автомобілів у разі зіткнення.
- Краща у своєму класі витрата палива.
«Оскільки ми Volvo, то повинні були запропонувати розумну та безпечну альтернативу першому поколінню позашляховиків. XC90 представив сегмент у абсолютно новому вимірі. Це був унікальний автомобіль, навіть коли його тільки почали випускати, та й зараз, через десять років, жоден автомобіль-конкурент не може запропонувати таку повну комплектацію», – наголошує Ханс Вікман, який після цього пішов на заслужений відпочинок.
Максимум 86 000 автомобілів на рік
Спочатку метою Volvo Car Corporation стосовно XC90 було 50 000 одиниць на рік в усьому світі. Водночас модель стала настільки популярною, що цифри швидко зростали, поки не досягли 86 000 одиниць в 2005 році.
Найбільшим великим ринком для XC90 були Сполучені Штати Америки, де рекордними роками стали 2004 (38 800 одиниць) та 2005 (36 200 одиниць)
Цей успіх також вивів XC90 на вражаючі позиції найдорожчого експортного продукту Швеції. Загальна вартість річного експорту перевищила 40 мільярдів шведських крон (6,2 мільярда доларів США згідно з поточним обмінним курсом) в рекордні роки.
«Нещодавно ми представили удосконалену версію XC90, що є одним з бестселерів в нашій лінійці. Він також надихнув нас на розвиток надзвичайно популярної моделі XC60. Наразі ми працюємо над розробкою абсолютно нової версії XC90», – говорить Стефан Джейкобі.
Більше 110 міжнародних нагород.
З моменту офіційної презентації XC90 отримав більш, ніж 110 нагород в усьому світі. З точністю до дня через рік після світової прем’єри в Детройті Volvo XC90 був названий переможцем у номінації «North American Truck of the Year». Конкурс, суддями в якому були 49 автомобільних журналістів зі Сполучених Штатів Америки та Канади, що представляли газети, журнали та цифрові ЗМІ, нагороджує відзнакою автомобілі, що встановлюють нові стандарти та визначають нові критерії у своєму класі.
Популярний науковий редактор та суддя «North American Truck of the Year» Ден МакКош згодом прокоментував:
«XC90 – автомобіль, який успішно дає відповідь більшій частині критичних зауважень, спрямованих на удосконалення позашляховиків сьогодні. Починаючи від підсиленого борвмісною сталлю каркасу і закінчуючи системою захисту від перекидання, XC90 фактично вдалося різко змінити громадську думку на користь позашляховиків порівняно зі звичайними седанами. Робить це він завдяки елегантному, довговічному дизайну та високофункціональній комплектації салону. Коротше кажучи, він робить майже все, що можна вимагати від автомобіля, за винятком витягування вантажного автомобіля на гірські висоти».
Це найточніше описання «довгоочікуваного» автомобіля в сегменті позашляховиків, який став справжньою легендою в автомобільному світі.
Описи та факти в цьому прес-релізі стосуються міжнародного модельного ряду Volvo Cars. Описані функції та обладнання можуть бути опціональними. Специфікації автомобілів можуть відрізнятись у різних країнах та можуть зазнавати змін без попереднього повідомлення.