Легке, недороге і надзвичайно екологічне рішення, завдяки якому 4-циліндровий двигун працює як 6-циліндровий, а паливна економічність покращується майже на 25%.
Цієї осені Volvo Car Corporation однією з перших серед автовиробників проведе на автошляхах загального користування випробування технології з використанням маховика.
Компанія отримала від Шведського управління енергетикою грант на суму 6,57 млн. шведських крон на розробку технології рекуперації енергії гальмування наступного покоління спільно з Volvo Powertrain та SKF.
“Наша мета – створення комплексної системи рекуперації кінетичної енергії. Компанія Volvo розпочне тестування у другій половині 2011 року. Ця технологія приховує у собі потенціал для зниження витрат пального аж на 25%. Більш того, вона надає у розпорядження водія 80 додаткових кінських сил, завдяки чому 4-циліндровий двигун зможе анітрохи не поступатися динамікою 6-циліндровому агрегату”, – пояснює Дерек Крабб (Derek Crabb), віце-президент VCC Powertrain Engineering.
60 000 обертів на хвилину
Нова система, відома як Flywheel KERS (Kinetic Energy Recovery System – система рекуперації кінетичної енергії, Flywheel – маховик), встановлюється на задню вісь. Під час уповільнення руху енергія гальмування розкручує маховик до 60 000 обертів на хвилину. З рушанням автомобіля енергія обертання маховика передається на задню вісь через спеціально сконструйовану трансмісію.
Двигун внутрішнього згоряння, який забезпечує привід передніх коліс, під час гальмування вимикається. Накопичена за допомогою маховика енергія може використовуватись для прискорення при рушанні або для продовження руху по досягненні найбільш економічної (так званої “крейсерської”) швидкості.
“Енергії, накопиченої в маховику, цілком достатньо для руху автомобіля протягом коротких періодів часу. Разом з тим, це істотно впливає на паливну економічність. За нашими підрахунками, двигун внутрішнього згоряння перебуватиме вимкненим майже половину усього періоду руху, що відповідає новому офіційному європейському їздовому циклу (NEDC – New European Driving Cycle)”, – пояснює Дерек Крабб.
Оскільки маховик активується при гальмуванні, а тривалість періоду накопичення енергії, тобто періоду розкручування маховика, є обмеженою, ця технологія буде найбільш ефективною під час руху у режимі “старт-стоп”. Іншими словами, найбільша економія пального матиме місце на переповнених міських вулицях, а також за активного стилю керування.
Енергія маховика у поєднанні з максимальною потужністю двигуна внутрішнього згоряння забезпечить “приплив адреналіну” у розмірі 80 кінських сил, що, завдяки різкому збільшенню крутного моменту, забезпечить стрімке прискорення, скоротивши час розгону від 0 до 100 км/год на кілька секунд.
Вуглецеве волокно задля зниження ваги та розмірів
Випробування Volvo 240 із силовою установкою на базі маховика проводились ще у 80-х роках минулого сторіччя, а у наш час багатьма виробниками вивчається можливість використання сталевих маховиків. Разом з тим, енергоефективність сталевого елементу через його розміри та масу є досить обмеженою, тож його навряд чи можна вважати реальною альтернативою.
Маховик, який компанія Volvo Car Corporation встановить на свій тестовий автомобіль, виготовлено з вуглецевого волокна. Він важить близько 6 кг, а діаметр маховика сягає 20 см. Задля зменшення втрат через тертя диск із вуглецевого волокна обертається у вакуумі.
Підсумовує Дерек Крабб: “Ми – не перший виробник, який випробовує маховикову технологію. Утім, ще ніхто не встановлював подібну систему на задню вісь автомобіля з переднім приводом. Якщо випробування та конструкторські роботи триватимуть за планом, перші автомобілі з маховиковою технологією з’являться у салонах дилерів уже через кілька років. Маховикова технологія – відносно недорога. Вона може використовуватись на наших автомобілях значно ширше, ніж технології екстра-класу на кшталт гібридних автомобілів із заряджанням від електромережі. А це означає, що вона може зіграти провідну роль у нашій стратегії зниження викидів СО2 “DRIVe Towards Zero”.
Описи та факти в цьому прес-релізі стосуються міжнародного модельного ряду Volvo Cars. Описані функції та обладнання можуть бути опціональними. Специфікації автомобілів можуть відрізнятись у різних країнах та можуть зазнавати змін без попереднього повідомлення.