У рамках проекту SARTRE (Safe Road Trains for the Environment – Безпечні автомобільні колони заради довкілля), в якому Volvo Car Corporation є єдиним представником автомобільних виробників, було успішно проведено перші випробні демонстрації колони автомобілів. У демонстраційну колону увійшли вантажний автомобіль, що очолює колону, та три легкові авто, які керуються повністю автономно на швидкості до 90 км/год. Максимальний проміжок між автомобілями в колоні складає 6 метрів.
«Ми поставили за мету повністю закінчити роботу над автомобільною колоною восени 2012 року. На той момент ми матимемо чотири автомобілі, що рухатимуться за «головним» автомобілем на швидкості 90 км/год», – каже Ерік Кьолінг (Erik Coelingh), технічний керівник проекту у Volvo Car Corporation.
Проектом SARTRE керують сім європейських партнерів. Це єдиний у своєму роді проект, що фокусується на розробленні технології, яка може застосовуватися на звичайних автомагістралях, де автомобільні колони взаємодіють з іншими учасниками дорожнього руху.
Діалог між учасниками
Визнаючи, що складність впровадження технології автомобільної колони на європейських автомагістралях полягає не лише в технічних аспектах, SARTRE також включає масштабне дослідження, спрямоване на виявлення змін в інфраструктурі, що стануть необхідними, коли автомобільні колони перетворяться на реальність. Для вивчення цих питань було проведено низку дискусій. У першій дискусії взяли участь технічні експерти, політики, законодавці та дослідники безпеки дорожнього руху. На семінарі було обговорено деякі нетехнічні проблеми автомобільних колон, такі як правові норми, відповідальність за якість виробу та прийнятність автоматизованих автомобілів для водіїв.
Головними вимогами, які необхідно буде задовольнити в майбутньому, було визнано потребу в прийнятті єдиної термінології для технології колон, зокрема критеріїв, за яких автомобіль стає повністю автоматизованим – у противагу частковій або навіть високій автоматизації. Також було визначено потребу у розв’язанні проблеми різних вимог регламентуючого законодавства у різних країнах або в узгодженні регламентуючого законодавства.
Численні вигоди
Основною перевагою автомобільних колон є те, що у водія автомобіля з’являється час на інші речі. Автомобільні колони роблять дорожній рух безпечнішим, оскільки веде колону професійний водій (наприклад, на вантажівці) і час реагування під час взаємодії між автомобілями значно скорочується. Негативний вплив на довкілля зменшується, оскільки автомобілі їдуть один за іншим на дуже невеликій відстані, тож аеродинамічний опір для них знижується. Прогнозована економія енергії складає приблизно 20 відсотків. Пропускна здатність дороги теж буде використовуватися більш ефективно.
ПРИМІТКИ ДЛЯ РЕДАКТОРІВ
Про проект SARTRE
«SARTRE» розшифровується як Safe Road Trains for the Environment (Безпечні автомобільні колони заради довкілля). Проект існує частково на кошти Європейської комісії за програмою Framework 7, очолюється компанією Ricardo UK Ltd та спирається на співпрацю між такими додатковими компаніями-учасницями: Idiada і Robotiker-Tecnalia з Іспанії, Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA, Інститут автомобільної техніки при Університеті в Аахені) з Німеччини, SP Technical Research Institute (Інститут технічних досліджень), Volvo Car Corporation та Volvo Technology зі Швеції.
Учасники SARTRE намагаються заохотити поступові зміни у використанні особистого транспорту через розроблення безпечних та екологічних систем руху автомобільною колоною. Системи розробляються у вигляді прототипу, що полегшить безпечне впровадження колон на немодифікованих громадських автомагістралях з повною взаємодією з автомобілями, які не рухаються в колоні.
Проект спрямовано на три фундаментальні проблемні зони транспортної галузі: довкілля, безпеку та затори. Водночас він намагається зробити новинку більш прийнятною для водіїв, обіцяючи їм більше «комфорту для водія». Цілі SARTRE можна звести до нижченаведених пунктів:
- Визначити комплекс прийнятних стратегій впровадження руху автомобільною колоною, які дозволять використовувати колони на громадських автомагістралях без змін у дорогах та дорожній інфраструктурі.
- Поліпшити, розвинути та інтегрувати технології для прототипу системи руху колоною, використовуючи який можна б було оцінити роботу визначених стратегій в умовах реальної експлуатації.
- Продемонструвати, як використання автомобільних колон може допомогти усунути проблеми довкілля, безпеки та заторів.
- Проілюструвати, як нова бізнес-модель може бути використана для заохочення використання автомобільних колон з вигодою як для водіїв «головного» автомобіля колони, так і для звичайних користувачів послуги.
Якщо проект матиме успіх, вигоди від SARTRE повинні бути значними. Прогнозоване зменшення споживання палива для автомобілів, що рухаються такою колоною на швидкісній автомагістралі, складає приблизно 20 відсотків залежно від відстані між автомобілями та їхньої геометрії. Підвищення рівня безпеки буде досягнуто шляхом зменшення кількості аварій, спричинених помилками та втомою водія. Існуюча пропускна здатність доріг буде використовуватися більш ефективно, що має допомогти скоротити час поїздки. Користувачів технології мають привабити такі практичні переваги, як більш спокійний, прогнозований та дешевший дорожній рух, під час якого з’являється вільний час на інші речі. Проект SARTRE офіційно стартував у вересні 2009 року і в цілому триватиме три роки. www.sartre-project.eu
Про учасників проекту SARTRE
Інститут технічних досліджень SP Швеції входить у групу компаній SP, яка складається з головної компанії та її дочірніх структур: CBI, Glafo, SIK, SMP, YKI і JTI. Це солідна група інститутів, що займаються дослідженнями, інноваційними розробками та питанням сталого розвитку галузі та суспільства. У розпорядженні групи – повний технічний комплекс та лабораторні ресурси, що повністю відповідають національним та міжнародним стандартам. Штат з приблизно 1000 працівників, половина з яких має університетську освіту, а приблизно 250 є науковими працівниками з відповідною підготовкою, теж є важливим ресурсом. У листопаді 2009 року SP Group перейшла у повне володіння державної холдингової компанії RISE Holding AB.
Ricardo plc – це провідний постачальник технологій і стратегічний консультант світової транспортної галузі та галузей екологічно чистої енергії. Технічна спеціалізація компанії варіюється від інтеграції автомобільних систем, керуючих пристроїв, електроніки та розроблення програмного забезпечення до найсучасніших систем приводу та трансмісій, технологій бензинових, дизельних, гібридних силових агрегатів, силових агрегатів з паливним елементом, а також систем, що використовують енергію вітру та припливів. Акції цієї компанії вільно обертаються та котируються на Лондонській фондовій біржі. Її обсяг продажу за 2010 фінансовий рік склав 162,8 мільйону фунтів. Компанію Ricardo у проекті SARTRE представляє її британський підрозділ Ricardo UK Ltd.
Щоб отримати додаткову інформацію, завітайте на www.ricardo.com.
Tecnalia Research & Innovation – це комплексний постачальник послуг у галузі досліджень, розробок і впровадження, з повним спектром послуг і товарів, починаючи від прогнозування та моніторингу технологій і до впровадження нових технологій у комерційній сфері. Серед усіх цих численних методів співпраці слід особливо виділити розроблення науково-дослідницьких проектів і послуги з консультування з питань технологій. Tecnalia функціонує через п’ять відділень – ПРОМИСЛОВІСТЬ ТА ТРАНСПОРТ, ІННОВАЦІЇ ТА СУСПІЛЬСТВО, ICT/ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ІНСТИТУТ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я та СТАЛИЙ РОЗВИТОК – і 16 підрозділів. Наявність спеціалізованих підрозділів дозволяє технологічному центру орієнтувати дослідження на потреби компаній у цих основних секторах. Головна мета організації – активно сприяти поширенню ідей сталого розвитку у суспільстві шляхом досліджень і передачі технологій. За роки свого існування Tecnalia брала участь у 85 європейських проектах, 24 з яких все ще тривають. www.tecnalia.com
Volvo Technology Corporation це підрозділ Volvo Group – одного з провідних світових виробників у галузі комерційного транспорту, що виготовляє такі вироби, як вантажні автомобілі, автобуси, будівельне обладнання, системи приводів для морського транспорту та промислового обладнання, а також компоненти двигунів літаків. Заснована у 1927 році, на сьогодні компанія Volvo має штат з приблизно 100 000 працівників, виробничі потужності у 19 країнах та представлена на понад 180 ринках. Volvo Technology Corporation – це інноваційна компанія, що на контрактній основі створює нові дослідження, розробляє та інтегрує нові вироби, бізнес-концепції і технології у сфері апаратного обладнання та програмного забезпечення для транспортної та автомобільної галузі. Головними клієнтами Volvo Technology є інші підрозділи та структури Volvo Group. Крім того, Volvo Technology бере участь у національних і міжнародних проектах у певних стратегічних сферах, організованих у спільних програмах досліджень. Додаткову інформацію дивіться на www.tech.volvo.com.
Applus+ IDIADA виконує роль глобального партнера автомобільної галузі, забезпечуючи комплексні вирішення для проектів з автомобільних розробок по всьому світу. Технічний центр компанії Applus+ IDIADA розташовано в 70 км на південь від Барселони (Іспанія). Компанія має дочірні підприємства та філіали в 19 європейських, азіатських та американських країнах, а її загальний штат становить приблизно 1300 працівників. Головні послуги, які надає Applus+ IDIADA, – це інженерні розробки, випробування на полігонах та сертифікація. Основними напрямками інженерних розробок є силові агрегати, вихлопні системи, системи зменшення шумів і вібрацій, автомобільна динаміка, гальмові системи, втома і зносостійкість, а також пасивна безпека. Випробний полігон Applus+ IDIADA визнаний одним з найкращих центрів такого типу у світі і славиться високою якістю обслуговування клієнтів. Оскільки цей центр розраховано на багато клієнтів, максимум уваги приділяється безпеці та конфіденційності. Завдяки кліматичним умовам цей полігон є вибором номер один незалежно від типу випробування.
The Institut für Kraftfahrzeuge of the RWTH Aachen University (IKA, Інститут автомобільної техніки при Університеті в Аахені) – заклад зі сторічною історією, що займається освітою та спеціалізованими дослідженнями в автомобільній галузі (наприклад, у сферах легкових, комерційних автомобілів, автобусів та мотоциклів), а також у суміжних областях, таких як питання екології та дорожнього руху (шум, вихлопні гази тощо). IKA очолюється професором, доктором технічних наук Луцем Екштайном. У 2009 році в IKA працювали понад 200 людей. IKA все більше об’єднує дослідницькі проекти із завданнями з розробки, які потребують стороннього фінансування. Діяльність IKA націлена на задоволення потреб промисловості. Інститут має такі відділення: Шасі, Кузов, Привод, Акустика, Електроніка, Допоміжні системи для водія, Розроблення стратегій та процесів. Відділення допоміжних систем для водія фокусується на розробленні та оцінюванні систем допомоги водію. З часу першого впровадження удосконалених допоміжних систем для водія (ADAS) IKA залишається одним з провідних випробних центрів для проведення незалежних випробувань і сертифікації компонентів системи та інших прикладних систем. Додаткову інформацію дивіться на www.ika.rwth-aachen.de.
Volvo Car Corporation – один з найсильніших брендів автомобільної галузі. Компанія має величезний досвід та репутацію світового лідера у галузі інновацій. Volvo продає приблизно 450 000 автомобілів на рік у близько 120 країнах, їй належать приблизно 2000 торгових точок і сервісних центрів по всьому світу. Штаб-квартира та інші корпоративні підрозділи Volvo Car Corporation розташовано в Ґетеборзі, Швеція. Додаткову інформацію дивіться на www.volvocars.com та www.youtube.com/volvocarsnews