VOLVO CAR GROUP ЗАВЕРШИЛА ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ, В РАМКАХ ЯКОГО ВИКОРИСТОВУВАЛИСЯ МАГНІТИ В ДОРОЖНЬОМУ ПОКРИТТІ, ЯКІ ДОЗВОЛЯЮТЬ З ВИСОКОЮ ТОЧНІСТЮ ВИЗНАЧИТИ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ АВТОМОБІЛЯ. ДОСЛІДЖЕННЯ, У ФІНАНСУВАННІ ЯКОГО БРАЛО УЧАСТЬ МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ШВЕЦІЇ (TRAFIKVERKET), ВІДКРИВАЄ НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ СТВОРЕННЯ АВТОМОБІЛІВ, КЕРОВАНИХ БЕЗ УЧАСТІ ЛЮДИНИ.

VOLVO CAR GROUP ПІДВИЩУЄ ТОЧНІСТЬ ГЕОЛОКАЦІЇ АВТОМОБІЛІВ ЗА ДОПОМОГОЮ МАГНІТІВ

Точне визначення місцезнаходження є критично важливим аспектом розробки автомобілів з автономним управлінням. У той час, як в певних умовах можливості таких технологій позиціонування, як GPS і камери, обмежені, на роботу вбудованих в дорожнє покриття магнітів не впливають фізичні перешкоди або погані погодні умови.
“Магніти формують невидиму “залізницю”, яка в буквальному сенсі усуває перешкоди і здатна забезпечити точність з похибкою в дециметр. Ми проводили випробування цієї технології на різних швидкостях, і нами отримані багатообіцяючі результати”, – розповідає Йонас Екмарк (Jonas Ekmark), керівник напрямку активних систем безпеки Volvo Car Group.

Volvo Cars відіграє провідну роль у масштабному проекті Drive Me – перше у світі випробування автомобілів з технологіями автономного управління в умовах звичайного міста. В рамках цього проекту до 2017 року на дорогах загального користування та в околицях Гетеборга (Швеція) з’являться 100 автомобілів Volvo, здатних самостійно переміщуватися по вулицях, взаємодіяти з іншими учасниками руху і дорожньою інфраструктурою.

“Наше завдання – створити автомобіль, який зможе повністю контролювати процес управління рухом. Точне і надійне визначення місцезнаходження – це необхідна умова для автономного управління автомобілем. Сьогодні можна використовувати автомобілі з автономними системами управління без будь-яких змін сучасної дорожньої інфраструктури. Проте ця технологія відкриває унікальні можливості. Наприклад, ми можемо інтегрувати магніти в дорожню розмітку “, – пояснює Йонас Екмарк.

Магнітна технологія здатна запобігти ДТП, пов’язаних з виїздом зі смуги руху
Паралельно з розробкою систем автономного управління, інтегровані в дорожнє покриття магніти здатні вирішити ряд інших проблем:

  • Використання технології визначення місцезнаходження в системах безпеки автомобіля допоможе запобігти ДТП, пов’язаних з виїздом зі смуги руху.
  • Магніти дозволять більш точно працювати снігоприбиральній техніці, що, в свою чергу, допоможе запобігти пошкодженню об’єктів дорожньої інфраструктури, прихованих під снігом, наприклад, розділових бар’єрів і знаків.
  • Ця технологія дозволить більш ефективно використовувати площу дорожнього полотна – точне визначення місцезнаходження дозволить звузити смуги руху.

Точне, надійне і недороге рішення
Група дослідників Volvo Cars розробила 100-метрову випробувальну смугу на полігоні компанії в Холлеред в околицях Гетеборга (Швеція). Феритові магніти розміром 40х15 мм були вбудовані в дорожнє полотно на глибині 200 мм. Автомобіль було обладнано кількома датчиками, що реагують на магнітне поле.

Програма досліджень включала вивчення таких важливих аспектів, як визначення діапазону дії, надійність, довговічність, вартість та проблеми обслуговування такої дорожньої інфраструктури.

“Наші дослідження показали, що феритові магніти є ефективним, надійним та зовсім недорогим рішенням, причому це характерно як для самої дорожньої інфраструктури, так і для вбудованих в автомобілі датчиків. Наступний етап полягатиме в проведенні досліджень на реальних дорогах”, – говорить Йонас Екмарк.

“Ми отримали дуже цікаві результати досліджень. Особливо в області підвищення безпеки руху. Технологія має чудові перспективи при розробці систем автономного управляння автомобілями. Масштабна реалізація цієї технології дозволить Швеції підтвердити свій статус лідера в розробці передових технологій, які сприяють розвитку стійкої мобільності”, – зазначив Клейс Тінгваль (Claes Tingvall), директор з дорожньої безпеки Міністерства транспорту Швеції.